A tanév elején a munkatervemben 2 fő feladatot határoztam meg. Az egyik a gyerekek olvasásra, könyvtárhasználatra nevelése, motiválása volt. A másik az iskola nevelő-oktató munkájához való hozzájárulás a könyvtár eszközeivel.
Úgy érzem, erőmhöz, lehetőségeimhez mérten teljesítettem a kitűzött célokat.
Kiemelném az év eredményeiből az olvasásra, irodalomszeretetre nevelés segítőjeként és eredményeként is működő Költögető blogot. A gyerekek láthatóan szeretnek játszani a szavakkal, rímekkel, versekkel. Talán olyanok is, akikről eddig nem gondoltam volna. És eközben az irodalommal foglalkoznak, ami nagyon jó és hasznos. A Költögető blog a kapcsolatépítés eszközeként is bizonyított, segítségével kapcsolatba kerülhetnek diákjaink az irodalmi élet szereplőivel. Olyan, akár személyes kapcsolatba is, amelyre a Költögető nélkül esélyünk sem volna. Remélem jövőre is lesz lendület, lesz újabb „gyerekírta” vers és gördül tovább a Költögető szekere. Kérem ehhez a kollégáim figyelmét és támogatását.
A tervbe vett rendezvényekből egyet, a „tündérkönyvtárat” idő hiányában nem sikerült megvalósítani. Helyette jöttek olyan feladatok, melyek a tanév elején még nem voltak előre láthatóak: a Kisvackor irodalmi pályázat, a Meseutca versmondó pályázata, és a háromféle könyvtárhasználati verseny, melyek külön-külön is többfordulósak voltak.
Eseménydús és élményekben gazdag tanévet tudhatunk magunk mögött.
Köszönöm minden kollégámnak a munkámhoz nyújtott segítséget.