Kálváriások könyvtári blogja

CÍMÜNK: -- Kálváriaparti Általános Iskola és Sportiskola könyvtára, 3200 Gyöngyös, Kócsag út 40. -- E-MAIL: konyvtar[kukac]kalvaria[pont]sulinet[pont]hu -- RÉGI BLOGUNK (2007.07. - 2012.04.): http://kalvariakt.klog.hu

1945. május 9-én ért véget Európában a 2. világháború.
Erre az évfordulóra tartogattam Kocsis Gabriella 8.a osztályos tanulónk könyyvajánlóját Anne Frank naplójáról: "Mi most a 2. világháborút tanuljuk történelem órán, s Mihalik Józsefné tanárnő ajánlotta az osztálynak ezt a könyvet. Korombeli kislány írta a naplót 1942-től 1944. augusztus 1-éig. Én igen nagy kincsnek tartom, hogy egy lány naplójából megtudhatjuk, hogyan élt a németek elől bujkáló zsidó család a 2. világháborúban. Történelem órán is tanuljuk, hogyan bántak akkor a zsidó emberekkel, de így, hogy egy zsidó kislány írja le mit is élt át, egyszerűen elképesztő. Mikor kézbevettem, azt hittem, nem fog tetszeni a könyv, de mikor igazán belekezdtem, nem tudtam abbahagyni az olvasást. Nagyon izgalmas egy 66 éve írt naplót olvasni. Teljesen átélhetem, milyen szörnyű körülmények között lehet élni -- és fiatalon meghalni.
Mert Anne Frankot és családját 1944-ben megtalálták, és koncentrációs táborba vitték, ahol már nem tudta folytatni a naplót.
1945 márciusában halt meg, néhány héttel azelőtt, mielőtt a tábort 1945. április 15-én az angol csapatok felszabadították.
Naplója szerencsére nem semmisült meg, és méltán népszerű nemcsak Magyarországon, hanem az egész világon."

A könyv kikölcsönözhető a könyvtárunkból, de mivel most is olvassa valaki, majd csak akkor, ha ő visszahozta.
Anne Frankról rengeteg információt találsz a
Wikipédián,
a Múlt-kor történelmi portálon,
és a napló teljes szövegét megtalálod a Magyar Elektronikus Könyvtárban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://kalvariakt.blog.hu/api/trackback/id/tr994928612

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása