"15 évvel ezelőtt egy tanítónő, akinek határozott pedagógiai elképzelései voltak, és már kellő szakmai tapasztalata is, elhatározta, hogy a városban, a meglévő alsós tanulmányi versenyek mellé egy újabbat indít el.
A nyelvi-, irodalmi-, kommunikációs program tanítási gyakorlatából és a beszédművelés iránti szeretetéből is adódhatott a gondolat, hogy Gyöngyös város apró gyermekeinek legyen egy helyesíró versenye. Itt összemérhetik évente három versenyfordulóban a tudásukat. A megvalósításban jó csapat: a kollégái, az iskola vezetése, a város oktatási bizottsága segítette. A versenyfeladatok mellett a gyerekeknek örömet szereztek az ünnepi záróműsorok, a kedves vendéglátások, amelyek tovább motiválták őket. Már a név is ösztönzőleg hatott: "Jó helyesíró vagyok!" Sok résztvevő őriz otthon ilyen címmel emléklapot, oklevelet, jutalomkönyvet.
...
Az ehhez hasonló városi versenyek jó alkalmat kínálnak a tanítóknak egy városi követelményszinthez való igazodásra. Nemcsak a tanulók találkoznak egymással a versenyeken, hanem a felkészítő nevelőik is. Megbeszélhetik észrevételeiket, szakmai tapasztalataikat..." /Szakkayné Zeller Erzsébet/
November 26-án rendeztük iskolánkban a 15. városi helyesíró verseny ünnepélyes megnyitóját és első fordulóját.
Kezdeményezője, Horváth Attiláné, aki 14 éven át főszervezője volt a 3 fordulós vetélkedésnek, sajnos a 15. megnyitón már nem lehetett fizikai valójában jelen. De jelen volt a résztvevők szívében, a verseny szellemiségében, s mostantól jelen lesz a nevében is: "Horváth Attiláné Helyesíróverseny". A névadó ünnepségen vendégeinkkel együtt fájó szívvel emlékeztünk a nemrég elhunyt Horváth Attilánéra, Zsuzsa nénire.
Ezt vetítettük a korábbi versenyekről és Zsuzsa néniről az ünnepségen:
Az ünnepség után a versenyző gyerekek megírták az első forduló feladatlapjait. Az idén 156 tanuló nevezett be a gyöngyösi általános iskolákból.
Az 1. forduló témakörei:
-- Magán- és mássalhangzók időtartamának jelölése; Időtartam jelölésmódosító szerepe; J és ly jelölése.
A 2. fordulóra 2009. január 13-án kerül sor. Témakörei:
-- Szótagolás, elválasztás, egybeírás, különírás; Hangkapcsolatok jelölése; Nyelvhelyességi feladatok.
A 3. forduló 2009. április 21-én lesz. Témakörei:
-- Mondatvégi írásjelek; Kis- és nagy kezdőbetűk; Nyelvhelyességi feladatok.
A fordulók személyre szóló értékelését, hibajegyzékét az iskoláknak megküldjük. A pontszámokban kifejezett eredmények iskolánk földszinti hirdetőtábláján is olvashatók lesznek
Képek az ünnepségről: